Jan Driessen en het einde van de sportsponsoring zoals we die kennen

Jan Driessen


Samenvatting

Toen hij vijftien jaar geleden de overstap maakte van de journalistiek naar de voorlichting, kreeg hij te maken met de sponsoractiviteiten van zijn nieuwe werkgever. En daarmee kwam Jan Driessen in de wereld van de sport terecht – een milieu waar hij tot dan toe niets mee had. Inmiddels kent een groot deel van de sportjournalistiek de “man van Aegon” – die inmiddels is vertrokken bij de verzekeraar en een eigen bedrijf is gestart onder de naam Q&A Communicatie. Maar die nog graag zijn mening geeft over journalistiek, sport en sponsoring en de dynamiek tussen die sectoren. Een dynamiek die op gang komt door grote veranderingen, waarvoor de sportliefhebbers de aanzet geven, zo meent Driessen. Die veranderingen hebben gevolgen voor de sportsponsoring en ook de sportjournalistiek zal zich er rekenschap van moeten geven. Driessen denkt daar graag over mee – en liet zich daarom uitnodigen om adviseur te worden van de Nederlandse Sport Pers (NSP).

En... wat ging er door je heen?
Artikel uit: En... wat ging er door je heen?

Ontwikkeling van de Nederlandse sportjournalistiek

Meer informatie
Download de preview