Digitalisering van het bewegingsonderwijs

Arnold Consten, Gert van Driel en Wytse Walinga


Samenvatting

De Christelijke Academie voor Lichamelijke Opvoeding (Calo) van Hogeschool Windesheim signaleert dat studenten steeds meer in aanraking komen met digitale technologie in het bewegingsonderwijs. Videoanalyses, online lesmethodes, administratie op telefoon en tablet, volgsystemen op de computer: het zijn voorbeelden van digitalisering van het vak. Zoals met vele innovaties zijn er zowel enthousiaste volgers als kritische tegenstanders te vinden. Om op de hoogte te blijven van de ontwikkelingen, installeerde de Calo een projectgroep ICT in het bewegingsonderwijs. Deze verkent de didactische mogelijkheden en invloed van nieuwe digitale leermiddelen voor het bewegingsonderwijs. De projectgroep heeft in eerste instantie ervoor gekozen te kijken naar de mogelijkheden van tablets in het bewegingsonderwijs en maakt daarbij zelf gebruik van de iPad. In dit artikel omschrijft de projectgroep een aantal bevindingen van het eerste jaar.

Van tikken naar taggen
Artikel uit: Van tikken naar taggen

Digitalisering van bewegingsonderwijs en sport

Meer informatie
Download de preview